onsdag 20 oktober 2010

A MUST SEE interview by Noam Chomsky 2

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

"Why?" - han - noam - ger själv svaret - han vet svaret på mycket - han har förstått mycket som andra - de flesta andra - inte har den ringaste aning om - jag har iaf försökt ta till mej lite av allt det han har att säga - men förmåga att göra ngt har jag ju knappast - mer än att för vem som helst erbjuda att ta del av det jag väljer att ha på min blogg - men vad jag tror mej ha förstått tycker ingen - überhaupt ingen - att det jag har att sort of erbjuda på min blogg är något att bry sej om öht - who cares... jag tvingar inte någon att ta del av min blogg - det fåtal männischor som känner till att jag har en blogg - tycker sig inte ha vare sej tid eller intresse att ta del av det jag valt ut att ha på min blogg - är man en obetydlig varelse - som man inte behöver räkna med öht - ja då ä r man - jag gillar iaf min blogg just för att den ä r det den ä r - ett uttrycksmedel för just min lilla person - männischan har flera grundläggande behov - behovet att uttrycka sig - är ett av behoven - och åtminstone d e t behovet har jag numera chansen att få tillgodosett - så länge det nu varar - att det hela är helt gratis gör ju heller inte saken sämre så som jag ser på det - eller helt enkelt bara ser det - utan ordet 'på'...