lördag 23 oktober 2010

my choice...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

my choice when it comes to thinking and understanding: noam chomsky!

Marianne Johansson sa...

jag skickar en kommentar här till mej själv eftersom ingen annan än jag själv finner det intressant att skriva något här på min alldeles egna - by my own choice created - blog - det jag hittills skrivit idag var alltså meningen 'my choice when it comes to thinking and understanding: noam chomsky!' - detta betyder alltså - 'mitt val när det gäller att tänka och förstå: noam chomsky!' - jag vet ingen bättre än han att lyssna på - tänk om fler kunde lyssna på honom och förstå vad han menar! - tack vare att jag kan lite engelska och med tiden har lärt mej mer och mer ju mer jag lyssnar på honom - så fattar jag en hel del - men vad hjälper det att jag fattar - jag förmår ju inget - man skulle ju önska sej att dom som liksom bestämmer allt kunde lyssna på honom och oxå förstå - tänk vad mycket lidande - och onödigt dödande - det inte skulle behöva finnas i världen om människor hade förmåga att förstå vad han säger - tänk om! - bara tanken får en att svimma nästan - om det hade varit möjligt - och nästan att 'a heaven on earth would be possible' - but now there is sort of the contrary persisting - or what word would be appropiate...

Marianne Johansson sa...

det var väl att ta iii!

Marianne Johansson sa...

man kan fråga sig om en sådan som carl bildt - vars blogg jag varje dag läser - någonsin har brytt sej om att taga del av - och - sort of - någonsin brytt sej om att respektera - noam chomsky's tankar...