måndag 4 oktober 2010

om det...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

vad visste dom om det? - vilka dom? - ja - en tolkningsfråga - hela livet nichts anders - anderes - als eine tolkningsfråga - vad menar jag med 'dom'? - 'dom' kan vara ett substantiv - 'domen över död man' - har jag för mej att min 'mode-lärare' - sten gustafsson - i h.a.l. - lidköping - talade om - nämnde - en gång - under - i - en lektion - jag tror det var beträffande 'eddan' - en isländsk saga han talade om - denne sten gustafsson var medlem av sv missionsförbundets kyrka i lidköping - han hade - tror jag - två söner - och dessutom en yngre dotter - den ene av sönerna - jag tror den yngre - var visst en duktig orgelspelare - med musikdirektör stig scherstén som sin musiklärare - även jag hade musikdirektör stig scherstén som min lärare i ämnet musik i gymnasiet - vissa lärare stannar - sort of - kvar i minnet...