söndag 10 oktober 2010

pratar inte västgötska...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'väschöttska'
- jag har hela mitt liv pratat västgötska - den sorten som man pratar om man - som jag - är född och uppvuxen i lidköping - när jag lyssnar på mej själv när jag talat in en liten snutt på min nya telefon - mobil - med röstinspelning - tror jag inte det är sant att jag låter som jag låter - jag blir lika full i skratt varje gång... nu var det någon annan det skulle handla om här - nämligen om någon som definitivt ej pratar 'väschöttska' utan något annat - nämligen bob hansson - har just av en slump lyssnat på malou's samtal med honom i 'efter tio' från onsdagen den 6 oktober 2010 ...

Marianne Johansson sa...

det var alltså underhållande att ta del av detta samtal som ägde rum mellan malou von sivers och bob hansson...