söndag 14 november 2010

Creative Quotations from Henry David Thoreau for Jul 12

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

var det inte hon före detta postfröken som använde sig av denne poet i sin senaste bok...

Marianne Johansson sa...

hon f d postfröken har dock ej kommit så långt vad gäller datoranvändande som jag - efter vad jag tror mig ha förstått av vad hon yttrade vid ett samtal med babelprogramledaren - visserligen är ju hon - har ju hon varit - framgångsrik på ett helt annat sätt än jag - nu har hon visst t o m något på upsala stadsteater - men att hon på egen hand har upptäckt bloggen och you tubes möjligheter - det tror jag ej - beror det på att hon är så mycket äldre än jag - jag tror 11 år äldre än jag - eller vad kan det bero på - jag känner mig ha hunnit ganska långt på min egen stig genom livet - det kvarvarande - så mycket som jag varje dag upptäcker - via mestadels you tube - bloggen använder jag - som jag en gång sagt i en kommentar hos maja lundgren - som ett universitet - helt efter mina egna intressen... jag har dock min i livet varande son att tacka för att han ordnade internetanslutning åt mig och ordnade att jag fick ett google-konto och egen blogg - själv hade jag aldrig klarat av det...

Marianne Johansson sa...

numera - sen en tid - kan jag ej längre - alas! - föra över till egen blogg från you tube - mer än endast rubriken i fråga... - det är alltså ej så tillfredsställande för mig nu som det har varit - jag vet inte vem som 'ordnar' med det så - så att det blir sämre för 'moi'... jag har bara att finna mig i det som andra 'ordnar' - vare sig jag vill det eller ej... - mina kunskaper i datoranvändande är så gott som obefintliga - men iaf har jag ju två bloggar och hittills fört över en hel del som jag nu kan gå tillbaka till - och dessutom kan jag föra över från några bloggar som erbjuder en sådan möjlighet - så jag klagar ej...