fredag 12 november 2010

framtoning...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vad är det som liksom - 'sort of' - tonar fram? - vad vill 'ta form'? - vad vill 'gestalta sej'? - vilken är 'bilden' jag 'här och nu' vill ge av mig själv? - öppen fråga! - 'in process' - 'work in process' - 'work in progress' - det uttrycket hörde jag någon säga i en intervju i australiensisk tv - jag har det överfört här någonstans på min blogg - från you tube - få se om jag kan hitta detta inslag - detta video clip någonstans - i detta myller av video clip som jag har på min blogg - totalt osorterat ... - varför kan jag inte kalla denna min alldeles egna - alldeles egensinniga - blogg - min 'värstingblogg' - för 'a work in progress' - det låter ju fint - jag tror hon var/är lingvist - hon den där kvinnliga professorn - som jag tror har studerat/forskat vid sorbonne i paris - jag återkommer när jag hittat henne - jag tror jag hittar henne via derrida - om jag googlar på honom så kommer nog hon oxå upp - det brukar vara så att det räcker att googla på någon viss person - så kommer i direkt anslutning en massa andra intressanta personer upp...

Marianne Johansson sa...

ja det gick att hitta via derrida på google - men inte med en enda gång - man får inte ge sej: julia kristeva! - född i bulgarien - men större delen av sitt liv boende i frankrike - en professor där - vad jag kan förstå - född året innan mej/jag - hon 1941 jag 1942 - hon talar alltså om poeten antonin artoaud - på 70-talet gav hon ut något om denne poet - "le sujet en procès" - "the subject in process" ...

Marianne Johansson sa...

rätt stavning: 'artaud' i st f 'artoaud'...