söndag 14 november 2010

James Joyce - "Walking Into Eternity" Dublin Tour (Part 1)

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"panta rei" säger väl allt - kom att tänka på ulf lundells senaste bok "allt är i rörelse"...

Marianne Johansson sa...

datumet den 14 november infaller alltså i morgon detta år - år 2011 - då - när jag förde över detta första gången till min blogg - då var årtalet år 2010 - ett helt år har alltså runnit iväg sen dess... "tempus fugit" - ja så är det det - tiden liksom 'flyger iväg' - ju äldre man blir desto snabbare 'flyger tiden sin kos' - sort of - det är kanske någon mening med detta - den upplevelsen - jag vet inte - men tiden känns ju alltmer dyrbar ju äldre man blir... att vara 'havande med tiden' - det kan man inte vara i all evighet - eller? - någon gång måste ju havandetiden upphöra - då är livet ute - livstiden ute - 'then time is up' - tiden är alltså ej 'ute' utan 'uppe' - as the english put it...

Marianne Johansson sa...

sen jag skrev den senaste kommentaren här (klockan 13:27 den 13 november år 2011) så har det alltså förrunnit en tid av 2 år och - klockan 13:27 idag - 1 dag... som jag redan förut har sagt: 'tempus fugit'...

Marianne Johansson sa...

'stephen's' philosophic mind'...