torsdag 4 november 2010

konsiliant...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

konsiliant - att vara konsiliant - vad innebär det? - har jag stavat ordet 'konsiliant' rätt? - vej ej! - har ej kollat upp i ordbok - ordet 'konciliant' kom 'för' mej - ibland kommer bara ett ord 'sort of' 'för' mej - 'dyker upp' inbillar mej att det ordet som liksom 'tränger sig fram' och vill bli 'beaktat' - somehow or other - vill säga mig ngt och jag får då tillfälle att - osökt - fundera på detta vad det kan vara - alltså själva orsaken till framträngandet i det s k medvetandet...(ps: jag tänker på conny i detta sammanhang av någon anldning - han svarar alltid blog wise - kommentarsmässigt på ett sätt som jag skulle vilja beteckna som just konciliant/konsiliant - båda stavningarna förekommer numera - detta har jag nu kollat upp i en ordbok...)

Marianne Johansson sa...

'anledning' i st f 'anldning'... ps: det var nu tämligen längesen jag hade någon som helst 'bloggkontakt' med denne som kallar sig 'conny' - och som har haft - och har? - bloggen 'Tankar' - dvs 'conny-tankar.blogspot.com'...