onsdag 17 november 2010

ratad...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vem är ratad? - kan - bör - en människa bli - bliva - ratad? - 'ratad' rimmar med/på 'hatad' - uttryck för/av ngt? - vad kan uttryckas via/genom/med ord? - kan uttryck u u = unter umständen - bli ngt skeva - kanske - ev - ngt felaktiga - hur att finna ord som uttrycker ngt som är 'adekvat' - vad nu det ordet kan tänkas betyda/uttrycka - ej 100%igt - endast kanske till - ja vilken procent? - vad till en viss procent - inte helt - men till/i en viss del - teilweise - teilweise vad? - vad liv? - vad är liv? - vad är/var/blir det som ej mer är det som kallas liv? - vad är min förstfödde son ? : - DÖD. - ett ord! - 'DÖD' är ett ord - ett ord - ett ord...

Marianne Johansson sa...

då på den tiden år 2010 skrev jag på ett sätt som jag ej skriver på nu...

Marianne Johansson sa...

'schreiberei' är den tyska motstarigheten till det svenska ordet 'skriveri'...

Marianne Johansson sa...

jag kanske har 'fått' det svenska ordet 'skriveri' från det tyska ordet 'schreiberei'... det skulle ej förvåna mig om så var fallet...