fredag 12 november 2010

vad betyder det inte...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vad betyder det inte att vara en kvinna i ungefär samma ålder - professor kristeva - med förnamnet julia - föddes året före mej - hon är alltså endast obetydligt äldre än jag - en annan kvinna i samma ålder - ungefär iaf - är den världsberömda pianovirtuosen martha algerich - nu förefinns en viss skillnad trots ålder: jag är definitivt ej någon professor - jag är definitivt ej någon världsberömd pianovirtuos - ej heller någon musiker öht - inte ens en obetydlig sådan - ej heller författare - vare sej världsberömd eller fullständigt okänd - ej heller någon med någon sorts presumtiv begåvning för att vara författare vare sig av det ena eller det andra slaget - ej heller kulturskribent - vad är jag då? - ja det kan man utröna om man läser min egen presentation av mig själv som kan återfinnas här på min blogg om man skulle vara intresserad av att veta vem jag är - "ee männscha bara!" - "as simple as that?" - "Yes!"

Marianne Johansson sa...

argerich var namnet - martha argerich - ej som jag skrev - som jag trodde - 'algerich' - jag tror att jag hört/läst att hon härstammar från argentina - därför är det ju passande att hennes efternamn oxå börjar med 'arg' -precis som hennes födelseland - hade hon varit från algeriet så skulle det ju kanske i så fall kunnat passa med ett namn som 'algerich' men så var det alltså ej - i detta fallet...

Marianne Johansson sa...

ja det som jag tyckte var ganska fyndigt påkommet "jag är ej författare - jag är ej kulturskribent... - vem är jag då? - ee männscha bara... - as simple as that? - YES!" - så hade jag förut angett såsom en presentation av mig själv här på bloggen - det har jag sen en tid tillbaka raderat ut...

Marianne Johansson sa...

ja det var efter det att jag nyss - år 2010 - upptäckt maja lundgrens blogg - 'cronache di maja'- och hennes presentation av sig själv därstädes såsom 'författare och kulturskribent' jag kom på att jag måste då liksom poängtera att något så fint var - är - ju inte jag! - jag kände mig mindervärdig på något sätt i jämförelse...

Marianne Johansson sa...

om jag hade haft möjlighet att hitta en bloggare i min egen ålder - alltså 70-71 år - med samma intressen som 'moi' - ja då kunde det ju vara kul att ha någon att liksom utbyta tankar med - men jag har ingen bekant öht - och naturligtvis ej någon vän - som jag kan utbyta tankar med - jag bara tar in en massa vad andra uttrycker - dels i viss mån via vissa bloggar - och dels - en massa - via you tube - you tube är mitt universitet som jag brukar säga ibland här på min egen blogg ...