lördag 22 januari 2011

om om...

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är ej fråga om om... - vad är det fråga om då? - det är fråga - en fråga - om när... - frågan är alltså: När? - När Vad? kanske någon undrar - om nu någon öht läser det jag tanklöst - spontant - liksom först på en kladd och sen därefter - medelst nedtryckande av fingrar på tangenterna på tangentbordet - kan 'publicera' - på min egen logg - som 'sort of' funkar som en slags Tagebuch - Diary - für mich - for me...

Anonym sa...

blev frågan 'Vad?' besvarad? - nä tydligen inte - det jag hade in mind var min förestående död - när den kommer att inträffa - det var det - och inget annat - jag hade in mind - jag är medveten om att livstiden är begränsad - det är inte alla som - överviktiga som jag med ca 130 kilo - får uppleva sin 70-årsdag - varje dag är en nåd så som jag ser det - jag har inga andra förväntningar på livet än att varje dag kunna andas och tänka någorlunda klart - vissa alzheimersymtom har jag - det har jag själv kunnat konstatera...

Marianne Johansson sa...

varför det står 'Anonym sa...' det vet jag ej... det är jag och ingen annan som har skrivit det som står här ovan... då vägde jag ca 130 kilo - nu väger jag 117 kilo... jag är alltså nu 71 år och 2 månader och 5 dar... - that old!

Marianne Johansson sa...

nu väger jag 110 kilo... nu är jag 72 år och 2 månader och 6 dagar... (min f.d. distriksläkare maria jansson vid närhälsan björkekärr vårdcentral - sa till mig i ett telefonstal sommaren år 2013: "du har inte Alzheimer!"... jag tror - inbillar mig - att jag - tack vare min aktivitet vid/via datorn - bloggandet och inhämtandet av en massa från you tube - i viss mån kanske kan hålla mig - något så när - alert i huvet... och kanske somehow förskjuta/fördröja alzheimern... om något sådant går att förskjuta... men att känna sig intellektuellt stimulerad - -som t ex jag gör dagligen - via t ex you tube - det är väl inte - sort of - negativt? - nej - jag tror inte det...