fredag 29 april 2011

How to be a fjortis.

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

varje tid - varje ålder - har liksom sitt - eller? - men alla som är fjorton år är väl inte nödvändigtvis lika - lika ytliga och 'urblåsta'? - eller - som jag sa någon gång på stationsvakts blogg när han nämnde att hans farsa var född -42 precis som jag och han informerade mej om att han - hans far - var en inbiten golfare - det exakta ordet kommer jag inte ihåg - kanske var det 'golf-fåne'? - jag svarade då att att ha gemensam ålder behöver ju inte nödvändigtvis betyda att man har gemensamma intressen... nu tycker jag i och för sig inte att detta att ha golf som en hobby skulle vara något osympatiskt i sej - även om jag själv aldrig ägnat mej åt den hobbyn och ej heller nu gör det - men människor är olika - varför har jag liksom fastnat för en kille som jag skulle åldersmässigt kunna vara mor till? - fastnat och fastnat - men i alla fall jag tycker emellanåt att han är väldigt begåvad - vad är det för fel med det att jag tycker det - ska min ålder utgöra ett hinder för mig att tycka det?