onsdag 3 augusti 2011

Ann Kristin Hedmark Mina blåögda dar

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ja att det var i skellefteå - och det den 9 juni år 1949 - det har jag just tagit reda på via google och wikipedia - men nu förtäljer hon på detta sätt att det var i en taxibil hon liksom kom till världen - "jag visste så lite i mina dar" - så sjunger hon visst - ja jag har oxå vetat mycket litet i mina dar - alldeles för lite - men att iaf komma till insikt om det faktumet det är väl alltid något...

Marianne Johansson sa...

"min farsa svor" - så sjunger hon visst - jag kan säga att jag kan inte känna igen mej i detta - min pappa - "farsa" skulle jag aldrig kunna kalla honom - skulle aldrig någonsin kunna svära - jag hörde honom aldrig göra det iaf... - min far som föddes i östergötland i koppetorp - ulrika - kisa - den 28 februari år 1897 och som dog den 21 augusti år 1972 i lidköping - han förlorade sina föräldrar i tidiga år - han kom till lidköping i ungdomen och började på tändsticken - han var tändstickarbetare i hela 50 år tills sin pensionering vid 67 års ålder...

Marianne Johansson sa...

'tändsticksarbetare' - ej 'tändstickarbetare'...