onsdag 3 augusti 2011

Totta Näslund Sex fot under

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

totta näslund föddes den 1 april år 1945 - han flyttade år 1970 till göteborg - där han på östra sjukhuset dog - efter en lång tids cancer - år 2005 - närmare bestämt den 19 juni...

Marianne Johansson sa...

jag föddes den 17 november år 1942 - och jag flyttade år 1973 till göteborg... - när jag dör - kommer att dö - vilket datum... - det är denna dag - som i dag är - immer noch - okännt...

Marianne Johansson sa...

han blev alltså 60 år plus 2 månader plus 18 dar.... själv har jag - just i dag - hunnit bli 72 år plus 8 månader plus 17 dar...

Marianne Johansson sa...

om jag har chans att leva ytterligare 1 månad och 10 dagar så kommer jag att totalt ha tillryggalagt en levnadstid av ej mindre än 73 år! när min levnadstid har tagit slut - när det nu blir - så kommer jag att ligga om exakt 6 fot under markytan eller något annat exakt djupavstånd från ytan - det vet jag ej - men jag tror mig veta att jag har chans att ligga där intill min förstfödde son vilken plats är för mig självvalt reserverad - jag being 'gravrättsinnehavare'... än så länge är jag bloss hyresrättsinnehavare... sen 32 år av samma bostad - mitt hem... det framtida hemmet är alltså redan i planeringen - något annat hem mellan mitt sen 32 år varande hem och gravhemmet vill jag ej - om jag själv får bestämma - ha... - es handelt sich bara om en kostnad - som år 2006 visst var cirka 6000 kronor - för uppgrävning av graven så att kistan ska kunna sänkas ner i ett bedömt lagom djup under markytan... jag är ej - sen någon gång på 80-talet - medlem - ej ens passiv sådan - i svenska kyrkan - därför måste jag själv stå för kostnaden av uppgrävningen... min son var en passiv medlem av svenska kyrkan - och därför var uppgrävningen kostenlos... i hans fall... man får vara tacksam att man - om man - får lova att ligga i kyrkogård - trots ej meldemsskap i svenska kyrkan... jag anser mig ej vara ateist - jag är ej medlem i någon kyrka eller församling öht! - jag är - mer än något annat - ett frågetecken... - so was! - mina föräldrar var medlemmar i baptistkyrkan - därför har jag ej blivit vare sig döpt eller konfirmerad... - jag anser mig vara 'en free spirit'...