onsdag 14 december 2011

igår...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

igår såg jag - och lyssnade på - två tv-program som jag tyckte var bra - först ett program - sen i direkt anslutning därtill ytterligare ett program - som - i mitt tycke - var ännu bättre än det jag såg och lyssnade på först - det var av en slump jag råkade komma in på 'kunskapskanalen' - som förresten ganska ofta har bra program...

Marianne Johansson sa...

1) rektorsutbildning vid uu - dvs upsala universitet 2) finsk expert på skolor...

Marianne Johansson sa...

nu är jag ju ingen lärare - har heller aldrig varit någon sådan - man jag har en i graven liggande ruttnande son... - vad nu detta med detta har att göra kanske någon ej insatt undrar - om nu ngn öht mer än jag själv tar del av - bryr sej om - min blogg - som - så länge jag nu lever - 'lever' oxå den - om Datorn och dess funktion står mig bi...

Marianne Johansson sa...

lars svedberg - chef rektorsutbildningen vid uu - det var han som talade i det första programmet jag alyssnade igår på kunskapskanalen...

Marianne Johansson sa...

den andre personen som var intressant att lyssna på/till - kanske väl så i jämförelse med den förste talaren - eftersom han varit ute i världen och gjort en del jämförelser - han hade jämförelsematerial vad jag tror mej kunna förstå - denne finne talade alltså engelska men fullt begriplig engelska - jag hade iaf inga problem med att förstå vad han sa - namnet på denne herre var/är pasi sahlberg - det var alltså - tyckte jag - mycket intressant att ta del av det han hade att säga - även om jag inte alls beinner mig i skolans värld - men jag vet iaf hur uruselt - under all kritik - det funkade - om man kan använda sig av ett sånt ord som 'funkade' i sammanhanget - under de år min förstfödde - nu sen 5 år döde son - skulle gå i skolan - inget fungerade så som det borde ha fungerat - too bad! - men naturligtvis - kanske någon säger - var det förälderns fel alltihop! - ja så kan man - om man så vill - oxå se på det - det finns ibland många olika sätt att se på saker och ting...

Marianne Johansson sa...

'befinner' i st f 'beinner'...