fredag 2 december 2011

Promoe - Folkmordsmiljonären

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag tror det vara via SVT/kulturnyheterna jag idag fick 'tips' om detta - jag har tidigare för något år sen eller nåt sånt lyssnat på promoe - mårten edh - i radioprogrammet sr.se/p3/christer -'moraltestet'...

Marianne Johansson sa...

det är alltså Sveriges Utrikesminister det handlar om - hans namn är ju som väl de flesta vet: Carl Bildt - hans hustru var med i 'Skavlan' programmet förra veckan...

Marianne Johansson sa...

för övrigt kan nämnas i sammanhanget att denne Carl Bildt - som chefar för Utrikesdepartementet - är den store idolen för den store välkände professoren från University of Texas: Lars Gustafsson - 'Herr Gustafsson själv' - denne lars gustafsson som nesligen exkluderade mig från sin blogg någon gång förra året - 'hågade skribenter hänvisades till aftonbladet' - precis som om jag skulle skriva i aftonbladet - jag är ingen skribent öht - ej heller författare - och ej heller - naturligtvis inte - någon professor - inte ens någon fil kand - endast några obetydliga universitetspoäng i tyska det är allt jag kan 'skryta' med... jag är bara 'skribent' på min egen blogg - så länge det nu varar - att jag kan få lov att vara det - man får ta en dag i taget...

Marianne Johansson sa...

om nu någon till äventyrs läser min blogg och undrar hur många poäng jag faktiskt har - 'några obetydliga poäng' - det låter ju inte så mycket - kanske att det rör sig om 3 poäng eller 5 poäng eller nåt sånt? - nej det rör sig - rörde sig - faktiskt - om så mycket som 35 universitetspoäng - senare uppräknat enligt 'bologna' med femtio procent - alltså totalt 52 1/2 universitetspoäng - eftersom jag inte har ngt annat att skryta med - får jag vid tillfälle försöka att skryta med detta - jag kan oxå skryta med att jag en gång i tiden tog både realen och studenten - jag som inte gillar att skryta - gör detta ändå - hur kan jag med?! - ja numer har jag liksom distans till det mesta - så det som kanske någon kan tolka som skryt - det behöver egentligen inte tolkas som något sådant - inte när man är i 70-årsåldern - och på gravens rand liksom - tycker man att man kan skryta med sånt - det är helt andra saker som betyder något - och sådant - som verkligen skulle ha kunnat betyda något - har jag absolut inget att skryta med - jag brukar skylla på min psykiska läggning - om jag inget annat har att skylla på - somliga har mer bristande förmåga än andra - that's it!

Marianne Johansson sa...

sen nåt år sen eller så - sen jag upptäckte åke cato's blogg och hans blogglista - där bl a carl bildts blogg 'alla dessa dagar' finns med - så läser jag - as a matter of fact - varje dag utrikesminister carl bildt's blogg - jag är därför ganska så insatt i allt som han han för sig och hur han uttrycker sig...