onsdag 7 december 2011

Radikalisera Klimatpolitiken nu

Radikalisera Klimatpolitiken nu

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

klockan 16:18 hade antalet medvetna upplysta personer som skrivit på uppropet 'radikalisera klimatpolitiken nu' ökat till 3143 - alltså fem ytterligare medvetna personer som skrivit på under de femton minuter som gått mellan klockan 16:03 och klockan 16:18 - man får hoppas att antalet upplysta och medvetna personer - som åtminstone gör såpass mycket som att skriva sitt namn på detta upprop - ökar... det är ju inte så krävande att skriva sitt namn på ett sådant upprop och därmed öka antalet med 1 styck - och inte behöver man skämmas för att figurera i ett sådant sammanhang - med bl a professor bengt brülde - jag skäms iaf inte för det!

Marianne Johansson sa...

3249 - alltså tre tusen två hundra fyrtio nio personer - medvetna och upplysta männischor - som vill på detta enkla sätt försöka påverka politiker till att inse hur verkligheten ser ut och hur den kommer att se ut... antalet personer som har skrivit på var alltså nu - nyligen - klockan 22:47 så högt som 3.249 stycken - måtte antalet stiga ytterligare - jag tror mig ha förstått på poeten bob hanssons blogg att han har 'skrivit på' - har ej kollat upp det - men varför skulle han inte ha gjort det? - skrivit på! - jag tror han hör till de medvetnas skara - även om han av bengt brülde i 'moraltestet' i sr.se/p3/christer bara fick en tvåa i betyg - precis lika lite som poeten birro marcus fick... ("jag ska ha en fyra av den djäveln!" - så föraktfullt och respektlöst kommer jag ihåg att birro marcus uttryckte det - han fick alltså ej en fyra - utan en tvåa - det är inte alltid så säkert att just poeter har den riktiga argumentationsförmågan - poeter är poeter och har en sån förmåga som poeter har...

Marianne Johansson sa...

3.315 stycken är det antal jag såg nu klockan 10:52 - dvs så många har hittills 'skrivit på uppropet 'radikalisera klimatpolitiken nu'...alltså har 66 stycken männischor skrivit på sen klockan 22:47 i gårkväll - alltfler tycks vilja deltaga i detta som innebär förhoppningsvis ett uppvaknande för politikerna - hoppas att antalet ökar ytterligare - det kostar ju inte så mycket att skriva sitt namn på ett sånt här 'upprop' - man behöver - som jag iaf tycker - inte skämmas för något sådant - att figurera i ett sådant sammanhang - med namn och ev titel/yrke om man nu har ngt sådant...

Marianne Johansson sa...

3600 - tre tusen sex hundra personer har nu klockan 22:22 skrivit på uppropet 'radikalisera klimatpolitiken nu' - antalet personer som har skrivit på ökar - det är glädjande...

Marianne Johansson sa...

klockan 6:24 - dvs nyss - hade antalet personer som skrivit på detta upprop stigit till 5481 stycken - dvs fem tusen fyrahundra åttio en mänskliga varelser som är medvetna om allvaret i hur verkligheten ser ut och kommer att se ut - har åtminstone gjort detta - t o m jag har gjort detta - jag som annars inte orkar göra ngt av det jag borde - jag har iaf orkat med detta att 'skriva upp' mej på detta upprop - som går under benämningen 'radikalisera klimatpolitiken nu' - bl a k-g hammar - den f d ärkebiskopen och den nyligen vordne professoren bengt brülde - liksom även samhällsdebattören birger schlaug - har varit initiativtagare till dett 'upprop' - jag upptäckte det hela via bloggen schlaug.se...

Marianne Johansson sa...

'detta' i st f 'dett'...