torsdag 22 december 2011

Robert Gustafsson som Tant och talar om Invandringen

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

detta har jag hittat på bloggen 'nurse rached eller syster dyster' - en bloggerska som bl a återfinnes på maja lundgrens blogglista...

Marianne Johansson sa...

som en ren kontrast kan jag nämna att jag nyss lyssnat på kunskapskanalen i svt där bodil jönsson intervjuades - detta inslag - detta video clip - från you tube som jag hittade hos maja lundgrens vän - 'sjuksköterskan' - med bloggen 'nurse rached eller syster dyster' - ja hon - den sjuksköterskan - lever i sin värld - världen med sånna gammlingar som porträtteras här via komikern gustafsson - hemmahörigheten hos gammlingar - känslan av att känna igen sej i en viss bestämd beskrivning kan vara olika hos olika - jag vill hellre känna igen mej i den beskrivning som bodil jönsson ger - den beskrivningen av hur det är att vara gammal är betydligt mer tilltalande...

Marianne Johansson sa...

för att ge mig själv viss rättvisa vill jag här gärna poängtera att jag medvetet stavat ordet gamlingar med två 'm' - liksom jag även medvetet stavat ordet 'såna' - dvs sådana - med två stycken 'n' ... - man tar sig vissa friheter såsom varande gammal och alltmer respektlös - med ålderns rätt (?)