fredag 9 december 2011

summerhill och johan af donner...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har just på 'kunskapskanalen' - svt - lyssnat och sett på två program - först var det en författarintervju - författaren av boken 'guldsot' intervjuades - han hade forskat i ämnet bedragaren johan af donner (var det johan han hette i förnamn? - har ej kollat upp detta på google/wikipedia!) - det efterföljande programmet var ett program om 'summerhill' - en skola i england - en 'sort of' fri skola - en demokratisk skola - båda dessa program jag just sett och lyssnat på var mycket intressanta - efteråt skulle det komma ett program som borde beröra mig - om alzheimer och begynnande alzheimer - eftersom jag själv tror mej om att ha kunnat konstatera att jag nog har ngt som skulle kunna kategoriseras som begynnande alzheimers - så borde jag ju ha sett även det programmet men jag stängde av teven - jag orkade liksom inte med mer...

Marianne Johansson sa...

har kollat upp - namnet stämmer - johan af donner var/är det korrekta namnet på denne bedragare - namnet på författaren i fråga = bernt hermele...

Marianne Johansson sa...

man kan fråga sig om han - bedragaren - var psykiskt sjuk - det finns många olika sorters psykiska sjukdomar...