lördag 3 mars 2012

Jürgen Drews - Irgendwann Irgendwo Irgendwie

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

was sagt nicht das wort 'irgend' - 'irgendwie' - 'irgendwann' - irgendwo'.. 'wie' - ist auch ein wort... und fragezeichen ist ein zeichen - ein zeichen das irgendwie eine fragende einstellung ausdrückt - ja ett frågetecken kan ibland säga mycket - just pga att det - tecknet - är just ett frågetecken - alltså öppenhet för olika tolkningar - är inte själva livet något som borde vara öppet för olika tolkningar - 'livet som en tolkning' - livet som en tolkningsmöjlighet'...(som jag ibland har uttryckt det: 'det finns - egentligen - lika många tolkningsmöjligheter som det finns männischor..')

Marianne Johansson sa...

jag försöker tolka mitt liv - det liv som varit - i drygt 69 år - jag tänker mig in i olika tolkningar - alltså andra tolkningar än vad andra people - personer - kanske har gjort sig skyldiga till - eller hur man ska 'ut-trycka' det - man vill gärna - eller rättare sagt JAG vill gärna - göra en positiv tolkning av sig - eller rättare 'mig' - själv och att man - eller rättare JAG har varit sån som man - eller rättare JAG - har varit...

Marianne Johansson sa...

att sort of kommunicera med gud om detta och be om förståelse och oxå tro sig om att få förståelse och förlåtelse - det är däät jag håller på med - jag har - unter den vorhandenen umständen - ej kunnat vara på annat sätt än på det sätt jag var... detta vill jag iaf tro och det är detta jag liksom använder som 'argument' för att av gud få förståelse och förlåtelse - i 'kärlek' - eller vad man ska kalla det - 'nåd' är kanske ett bättre ord än kärlek...

Marianne Johansson sa...

ja just idag är det precis - exakt - 70 år jag har bakom mig - inte längre bara - som jag skrev den 10 mars i år - 'drygt 69 år' - jag påbörjar just idag mitt åttionde decennium...

Marianne Johansson sa...

wohl kaum 'mitt åttionde decennium' - mitt åttonde decennium! - ett decennium består ju av 10 år - jag har tillryggalagt 7 stycken tioårsperioder - det första var tillgyggalagt den 17 november år 1952 - det andra samma datum i november år 1962 - osv...