söndag 4 mars 2012

stenberg birgitta (född 1932)

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"stenberg bigitta (född 1932) författarinna - journalist - uppmärksammade romaner - bl a 'chans' (1961) som skildrar raggarnas miljö och 'rapport' (1969) som behandlar knarkproblemet - vidare 'kärlek i europa' (1981) och 'apelsinmannen' (1983)" = citat ur 'slå upp' (80.000 uppslagsord i 12 band - utgivare: Informationsförlaget - schönkopf editions ab - stockhoklm - 1984 - printed by esselte/hezogs ab - uppsala 1985 - "inget material får mångfaldigas eller återges utan Informationsförlagets tillstånd" (nu har jag gjort detta! - 'utan tillstånd'!!!)(för några dagar hittade jag dessa böcker slängda här i det hus där jag bor - jag nu sort of 'återvinner' dessa böcker...

Marianne Johansson sa...

jag har ej läst en enda av hennes böcker - inte känner jag någon direkt lust till det heller... (hennes personlighet tilltalar mig ej...)

Marianne Johansson sa...

'herzogs' i st f 'hezogs'...

Marianne Johansson sa...

'för några dagar sedan hittade jag' i st f 'för några dagar hittade jag'...

Marianne Johansson sa...

anledningen till att jag öht brydde mig om denna person här och nu var att maja lundgren på sin blogg 'tagit upp henne'...

Marianne Johansson sa...

jag har inte orkat med att läsa det i svenska dagbladet som hon hänvisar till...