onsdag 16 maj 2012

Agneta Norberg on NATO MILITARY BASES AROUND THE GLOBE ( MUST SEE )

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'vår man' i världen - in the world - vad - vem - menar jag? - carl bildt of course - who else?! vad jöör han - denne bildt carl - jo: läser man hans blogg - 'alla dessa dagar' - dagligen - vilket - in fact - jag jöör - så kan man få reda på en massa... - man kan fråga sig om denne carl bildt är alla svenskars - sort of - man - man i världen... han anser sig vara maktfullkomlig - och av stor betydelse - ja kanske det! - han stoppade obama från att åka till moskva - vilket var planerat - så att dessa två putin och obama skulle kunna skaka hand med varandra - i stället fick denna/denne carl bildt obama att välja att medelst 'air force one' landa i stockholm och - bl a - skaka hand med både drottning silvia och konung carl gustaf ..... han fixar saker och ting denne carl bildt... a man of some importance as he himself thinks...

Marianne Johansson sa...

jag vet att birger schlaug på sin blogg uttryckt det så att denne carl bildt och hans sätt att liksom handskas med - ha hand om - sveriges utrikespolitik precis som om det rörde sig om hans egen privata firma - och inget annat - kan vara skäl nog att - sort of - få 'alliansregeringen' - som f ö ursprungligen 'hittades på' av maud olofsson vid en vistelse - med bl a reinfeldt - i new york - på fall... - jag håller med honom - alltså birger schlaug - i hans syn på saken - liksom jag tror även maja lundgren gör...

Marianne Johansson sa...

en - sort of - fredlig relation med ryssland... jag tror att hon norberg agneta skulle föredraga något sådant - framför det som - sort of - liksom 'fixas till' av the 'FM' carl bildt... ('FM' = the 'Foreign Minister'...)