lördag 12 maj 2012

Evy Palm Minnesvideo - Mästarnas mästare Säsong 3 [HD]

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

trots att både hon och jag är födda i lidköping år 1942 så känner jag inte henne... (min 10 år äldre syster - som hela sitt liv bott i lidköping och fortfarande gör så - tror jag någon gång har sagt att hon vet vem hon är... - jag vet bara vem hon är via det som man kan se på tv - som så här t ex - men dialekten känns ju bekant på ngt sätt...)

Marianne Johansson sa...

en annan känd person från lidköping är hanna fahl - som är dotter till inger johansson-fahl- född år 1943 - ...(inger som jag bodde granne med under hela min barndom och ungdom ...och till vars bröllopp i husaby kyrka jag faktiskt blev inbjuden och närvarade vid - liksom festen efteråt på 'sköldmön' - ... sen har jag ingen som helst kontakt haft med henne - hon som hela sitt liv bott i lidlöping och fortfarande gör så - hon som - tillsammans med hans fahl - har 4 vuxna barn - varav hanna är det yngsta barnet - jag hade heller ingen kontakt med henne under tiden i H A L lidköping - hon gick inte 4-årig realskola som jag utan 5-årig - hon gick inte treårig latinlinje som jag utan treårig reallinje - numer - dessa dagar - these days - hade man kunnat - efter att ha betalat en ganska hög summa till hennes ett bank konto - närvara vid 50 årsjubileum av studentexamen - jag närvarade ej vid festligheten för två år sen - i år fick jag inte ens en personlig inbjudan - bara ngt opersoligt meddelande att man kunde - i god tid innan - sätta in pengar på inger fahls bankkonto - så gavs möjlighet därefter till att delta i en festlighet tillsammans med andra studenter årgång -62 från h a l lidköping ...)

Marianne Johansson sa...

jag skrev brev till henne - inger fahl - då strax efter inbjudan till festligheterna för två år sen - men jag fick inget svar - 'intet svar är oxå ett svar!' som man brukar säga ibland... ('surt sa räven om rönnbären!' är oxå ett uttryck man kan höra ibland...)

Marianne Johansson sa...

min syster finns ej längre - hennes aortavägg närmast hjärtat brast tidigt på morronen lördagen den 29 mars i år... - begravningsstund var med den allra närmaste familjen - make och tre barn och två barnbarn - und zwar dagen efter annandag påsk - dvs den 22 april år 2014 - kroppen blev kremerad - ingen sten eller någon slags minnesplatta med hennes namn finns... - min äldsta systerdotter - endast 6 och ett halvt år yngre än 'moi' - ordnade med alltihopa... själv närvor jag alltså ej vid begravningsstunden i lidköping - (liksom jag - in det tat - ej närvor vid begravningen av min förstfödde son den 28 december år 2006) - jag har ej varit i lidköping sen år 1998 tror jag det var då min yngsta son skjutsade mig och min äldsta son dit - att besöka min syster och svåger - löparegatan 14...