onsdag 16 maj 2012

Schlaug om pengar och klimat

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag ser i auditoriet två stycken 'kändisar' - inte som jag känner personligen - utan allmänt kända personer - det är göran palm - som föddes den 3 februari år 1931 - och så är det han som jag tror är med i RSMH - vars namn jag dock momentant - momentan - im moment - ej kommer ihåg...

Marianne Johansson sa...

personen vars namn jag just då när jag skrev kommentaren kl 15:04 ej kom ihåg: arvid lagercrantz - född den 14 december år 1942 - alltså mit mir gleichaltrig - han är 4 veckor yngre än moi...

Marianne Johansson sa...

arvid lagercrantz vet jag ej om han är med i rsmh - men jag vet att han en gång var inbjuden gäst att tala i föreningen ibis i göteborg _ dock var jag ej där...

Marianne Johansson sa...

gud verkar via - genom - männischor... jag vet inte... men een tolkning av det prästen sa som birger reagerade negativt på kan ju vara att birger kanske missförstod vad prästen menade - gud verkar genom birger schlaug _ så skulle man kunna tolka det - om man vill...

Marianne Johansson sa...

jag har nu ytterligare en gång kollat i auditoriet om den nämnde kändisen förutom göran palm verkligen finns där - här - i denna inspelning.... kan - nu - ej hitta arvid lagercrantz... - jag kanske blandade ihop detta auditorium med ett annat som spelats in - där birger schlaug talade och där jag såg faktiskt både göran palm och denna/denne mit mir gleichaltrige arvid lagercrantz...