måndag 7 maj 2012

Tågresa Göteborg - Lidköping (time lapse)

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

den filmade resan jag förde över från you tube till min blogg för några veckor sen eller nåt sånt - var alltså med den hastighet som resan sort of sker med i verkligheten - det här jag hittade nu på you tube är en betydligt upphaussad variant - så snabbt går alltså ej resan IRL...

Marianne Johansson sa...

det var mycket längesen jag med tåg gjorde en resa till och från lidköping... - det var när mina båda söner var mycket små... - som jag alltså gjorde en sådan resa tillsammans med mina båda små söner - kan det ha varit 1982 eller nåt sånt? - sedan efter den resan - som var med tåg - har jag gjort ytterligare en resa till och från lidköping - det var då min yngsta son nyss fått sitt körkort - år 1998? och nyss fått - köpt - sin första bil - en gammal honda - i vilken - med vilken - han skjutsade mig och sin storebror till o från lidköping på en och samma dag... - jag var ej på min systers begravning därstädes - i lidköping - som skedde den 22 april 2014 - alltså ganska nyligen - då var maken - alltså min svåger - och mina tre systers- och svåger-barn - och två barnbarn till min syster och svåger - närvarande... - kroppen - min systers - min enda systers - min tio år äldre systers - kropp har blivit föraskad - ingen sten - ingen minnesplatta med hennes namn - ingenting - finns kvar av henne... jo naturligtvis finns maken - barna och barnbarna - och även jag - kvar - liksom hemmet - löparegatan 14 - liksom ... - ja vad ska man säjja - jag har - bl a - en poesibok från början av 1950-talet där hon skrivit och målat - både för sin egen räkning och för våra föräldrars räkning - jag har dessutom en hel del foton som minnen... - min storasyster har alltid varit min storasyster - och är alltjämt min storasyster - hon som alltid har vetat allting bäst - alltid varit mer kvicktänkt än mej - alltid varit mer begåvad än jag ... alltid har det varit så och är så immer noch... - min syster var in i det sista kvicktänkt och pigg - det var aortaväggen närmast intill hjärtat som brast - det var det som var orsaken till döden i hennes fall...