måndag 7 maj 2012

Universal Poplab @ thetramsessions.se

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

inte för att jag tycker att den här musiken är speciellt njutbar - men det är faktiskt så att en av mina 'idoler' är med här i den här musikgruppen - han står och spelar gitarr och sjunger till vänster - det är alltså christer lundberg från programmet - radioprogrammet - sr.se/p3/christer - det är faktiskt endast ett tio minuters inslag som brukar förekomma på tisdag eller onsdag efermiddagarna som jag brukar lyssna på troget - resten av det programmet är inget för mig - programmet riktar ju sig till ungdomar - jag är ju snart 70 år... men just moraltestet med bengt brülde är ett program jag tycker är intressant att följa... numer är det inte christer lundberg - ej heller hans kompis morgan larsson som brukar sköta intervjuerna med moraltest-offren - utan någon annan vars namn jag just nu ej kommer på - men den som sätter betyg efteråt är alltid bengt brülde...

Marianne Johansson sa...

elvan mot bergsjön står det - elvan går alltså från saltholmen till bergsjön - en ganska lång väg - jag tror inte att dom åkte hela vägen till bergsjön - varför skulle dom det? - dom - åtminstone han christer lundberg - och även hans kompis morgan larsson - bor i majorna - elvan går alltså via majorna och vad jag tror mig kunna se är det just på elvans färd genom majorna -deras - christers och morgans hemtrakter - som detta spelades in - brülde i 'moraltestet' sr.se/p3/christer bor oxå tror jag i dom trakterna - har iaf gjort det - i närheten av masthuggskyrkan - jag har varit hemmastadd i dom trakterna tidigare - eftersom jag i 10 år arbetade på kontor på djurgårdsgatan och när jag jobbade där - den mesta delen av den tiden - bodde jag på donsö och åkte då från saltholmen med spårvagn till stigbergstorget varifrån jag hade fem minuters promenad till djurgårdsgatan 9 - ab pegol - en agenturfirma...

Marianne Johansson sa...

'eftermiddagarna' i st f 'efermiddagarna'...