fredag 18 maj 2012

Wiesbaden: Lesung mit Eva Demski

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

diese journalistin - autorin - ist etwa mit mir gleichaltrig - nicht genau auf den tag - auf das jahr - men nästan - det skiljer inte ens så mycket som två år mellan henne och mej i ålder - jag är ungefär 1 1/2 år äldre än hon...- varför tycks jag nästan alltid haka upp mig på ålder? - ja det finns väl irgendwie ein grund dafür... inte alla är gleichaltrig - med allt vad gleichaltrigkeit innebär - sen kan gleichaltrige - trots sin gleichaltrigkeit - ändå uppvisa en del skillnader - självklart är det så! - så enbart gleichaltrigkeit är ju liksom inte allt - men denna dam är ju iaf kvinna precis som jag - den likheten finns ju - sen är jag ju inte tyska - men jag förstår ganska bra språket - eftersom jag beruflich sysslat med det språket i ca 20 år - tidigare i mitt liv... men varit i tyskland har jag ej varit mycket - jag är öht mycket oberest - både oberest och obeläst - alas!