tisdag 4 september 2012

Darren Hayes - Strange Relationship

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

brisbane var orten där han föddes - alltså australien - året var 1972 och månaden maj - den 8 maj - år 1972 föddes alltså darren hayes .... - då vid den tidpunkten bodde jag fortfarande hemma i lidköping i egen lägenhet i mina föräldrars hus - båda föräldrarna var då noch alive ... jag arbetade som tysk korrespondent vid lidköpings mek verkstads ab - och jag hade - sen januari år 1969 - en splitterny beigefärgad audi 60 ståendes i garaget på gården - i januari år 1969 hade jag fått mitt körkort för bil ... - dock i augusti år 1972 dog min far på lidköpings lasarett - och året därpå - i augusti år 1973 flyttade jag - såsom nästan 31-årig - till min mors stora sorg - till göteborg - till ett bostadsområde i vilket jag nu sedan hösten 1983 bor i - men redan då från sommaren 1973 till sommaren 1974 bodde jag alltså här - men då i en etta med kokskåp - sen oktober 1983 i en trea... jag hoppas kunna få bo kvar här tills jag dör - jag är ju nu - i november i år - så mycket som 70 år!

Marianne Johansson sa...

ca 7 år bodde jag på donsö - ca 2 år innan dess i norra tynnered... av dessa 39 år jag bott i göteborgs kommun har jag alltså i hela 30 år! sammanlagt bott i mitt nuvarande bostadsområde - och endast 9 år annorstädes i kommunen - först i västra frölunda - norra tynnered - sedan i göteborgs södra skärgård tillsammans med en man som jag fick två söner tillsammans med - januari år 1979 och juni år 1980...