fredag 14 september 2012

M2U00280

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"...för mänskligheten..."

Marianne Johansson sa...

hur ska man tolka att jag - såsom 70-åring - bryr mej om de här killarna... ? - 'bryr mej om' och 'bryr mej om' - nej såå är det väl inte... - men det är så att jag via mitt ursprungliga intresse för brülde hösten 2007 - då jag hade skrivit in mej vid fil inst vid gu - fick nys om att han varje vecka - utom över sommaren - figurerade - figurerar - i sr.se/p3/christer - det s k 'moraltestet' och på det sättet blev jag oxå - radiomässigt - bekant med dessa killar - jag tycker att speciellt morgan har en kul humor - dessutom talar han ej göteborgska - ej heller jag - det har vi gemensamt - dock har vi alltså ej åldern gemensam... men det är väl en mänsklig möjlighet att lyssna på inslaget 'moraltestet' och dessutom ta del av det som finns på you tube... - jag hade alltså ej denne bengt brülde som min lärare - jag hade kent gustavsson - och det var endast en intro kurs i västerländsk filosofi - stora hörsalen på humanisten - men två ggr var jag på fil föreningens sammankomst - dock ej deltagandet i öldrickandet efteråt! - eftersom jag är helnykterist! - och den andra gången - den 9 nov 2007 talade han - bengt brülde..... jag känner honom alltså ej personligen på ngt sätt - men eftersom jag är filosofiskt intresserad - så är det väl inte så konstigt att jag följer det han säger i 'moraltestet' - dessutom har jag skrivit upp mej på två ställen där - vad jag kan förstå - även birger schlaug och bengt brülde skrivit upp sig - nämligen 'radikalisera klimatpolitiken nu' och 'steg 3' ... jag gör ingenting aktivt - men den mänskliga rättigheten har jag tydligen haft att skriva upp mig bland många andra prominenta personer - komma in i ett fint sammanhang - där jag annars ej hör hemma...- det är alltså via birger schlaugs blogg - schlaug.se - som jag har fått nys om båda dessa möjigheter att 'skriva upp sej'....

Marianne Johansson sa...

ser nu att det aktuella videoclippet ej är tillgängligt - det var väl christer lundberg och morgan larsson - dom två viktiga personerna i radioprogrammet sr.se/p3/christer - som figurerade i detta you tube clip - som då i september förra året tydigen för mig gick att inhämta och ha på min blogg - men uppenbart ej nu längre - av någon anledning...