söndag 3 mars 2013

Trams...

8 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

why gerade this? (jag tror jag har denna lilla you tube film förd över till min blogg för rätt länge sen - men ej med denna sort of uppiggande musik...) (eftersom jag själv varit en gothenburg tram driver for 16 years so is this sort of familiar to me - it is now 11 years and 4 months since jag upphörde med det jobbet - spårvagnsförarjbbet...)

Marianne Johansson sa...

rättelse: '10 år och 4 månader' i st f '11 år och 4 månader' - efter som det var i november år 2002 som jag noch körde spårvagn - men sedan inte mer...

Marianne Johansson sa...

'sårvagnsförarjobbhet' i st f 'spårvagnsförarjbbt'...

Marianne Johansson sa...

jag såg o 'pling'-sidan i senaste 'metro' - alltså av fredagen den 1 mars 2013 - att ett par unga grabbar hade ngt på you tube - någon slags musik - och jag googlade på det som uppgavs 'westtraffic - Blip it' - men jag tyckte faktiskt att det var så dåligt så jag ville inte ha det på min blogg - i stället slumpade det sig att det blev denna lilla film som någon har försett med vacker jan johansson musik ...

Marianne Johansson sa...

'i pling-sidan' i st f 'o pling-sidan'

Marianne Johansson sa...

'spårvagnsförarjobet' i st f 'sårvagnsförarjobbet'...

Marianne Johansson sa...

jag kan faktiskt immer noch - när jag ser och lyssnar till detta - känna det som att jag är en av förarna i dessa vagnar som - just här i brunnsparken - rullar... att återgå - somehow - till hur det var då är ej speciellt svårt - det räcker att se detta - för mej räcker det...

Marianne Johansson sa...

jan johanssons musik därtill gör ju inte upplevelsen - minnet - sort of sämre... (hans musik förhöjer liksom det 'positiva' i det hela...)