tisdag 24 september 2013

Pirate Television: The Myth of Capitalism with Michael Parenti

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"the cool thing"... hans ord är mycket tänkvärda - värda att lyssna på... att jag liksom fastnade för uttrycket "the cool thing"... - ja - varför? det kanske var 'träffande' på ngt sätt... jag liksom förstod - tror jag - vad han menade - menar - när han använder sig av uttrycket "the cool thing"... själv har jag aldrig 'använt mig av' det som han åsyftar med uttrycket "the cool thing" - jag har alltså aldrig i hela mitt liv varit - sort of - "cool"... detta har jag mina föräldrar att tacka för...

Marianne Johansson sa...

1933 är det årtal han michael parenti blev född - jag har inte kunnat finna något mer exakt datum - vilken månad och vilken dag i en speciell månad han blev född... jag konstaterar att han föddes samma år -33 som den mansperson som jag fick två söner tillsammans med - i januari år -79 och i juni år -80... - vad nu detta har med michel parenti att göra... egentligen väl ingenting - men gleichaltrigkeit är iaf gleichaltrigkeit...