fredag 20 juni 2014

Karl Birger Blomdahl: Resan i denna natt (1966)

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

sommaren år 1963 åkte jag i samma hiss som karl-birger blomdahl - det var från sjunde våningen - där musikavdelningen fanns - där jag den sommaren var vik sekr - och ner till bottenplan - kan det ha rört sig om ca två minuter? - men under den tiden fick jag ett intryck av denna männischa såsom varande en mycket sympatisk männischa... hans attityd till mej upplevde jag såsom varande positiv - det var väl några ord han sa - exakt vad det var kommer jag ej ihåg - men att han lät väldigt vänlig det kommer jag ihåg... det var alltså SR - Sveriges Radio - där jag sommaren år 1963 innehade en vik anställning på 'Musikavdelningen' - dvs avdelningen för klassisk musik...

Marianne Johansson sa...

jag var då vid den tidpunkten endast 20 år - skulle i november det året - året 1963 - fylla 21 år...

Marianne Johansson sa...

då - sommaren år 1963 - var denna karl birger blomdahl ännu ej chef för musikavdelningen...

Marianne Johansson sa...

karl biger blomdahl föddes den 19 oktober år 1916 - och han passed away on june 14 of the year 1968 - den sommaren - år 1968 - bodde jag i lidköping och höll på och tog körkort för bil...

Marianne Johansson sa...

han - karl birger blomdahl - blev tydligen endast 51 år och knappt 8 månader...