lördag 18 oktober 2014

kategori...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vilken kategori är jag hemma i - är jag - sort of - en del av? - då jag - in der tat - är yngre än - t ex - åke cato - som just i dag - den 18 oktober år 2014 - har tillryggalagt en livs-/levnads-längd av 80 år - är jag därmed en - sort of - 'human being' - und zwar en gammal överviktig illaluktande äcklig oattraktiv kärring - som skulle kunna kategoriseras som 'yngre'? - alltså höra till - vara en del av kategorien 'yngre' - i direkt motsats till den kategori som benämns 'äldre' - zwar njuter jag - åtnjuter jag mitt 'otium' - zwar njuter jag av - är jag i åtnjutande av 'gerotranscendens' - zwar... - har 'yngre' - de som med rätta - med all rätt - hör hemma i kategorien 'yngre' - tack vare sin relativt sett antagligen ganska så långa 'transportsträcka' fram till graven - eller - i förekommande fall - gravask-lunden - har dessa 'yngre' - till vilken kategori jag - med min levnadslängd av nästan 72 år bakom mej - ej kan räkna mej - vara en rättmätig del av - förmånen av att njuta sitt 'otium'? - förmånen av att komma i åtnjutande av 'gerotranscendens'? - svaret: Nej! - PS: varje ålder har liksom 'sitt' - jag är tacksam för 'mitt'...

Marianne Johansson sa...

inte bara är jag tacksam för otiumet och gerotranscendensen - jag är även otrooligt tacksam för detta som min 34-årige son ordnat åt mej: en egen dator med modem och intertnetupppkoppling och eget google-konto och egna bloggar och ett eget you tube konto! - vad mer kan jag önska mej? - tatsächlich inget mer! - jag är tacksam - oerhört tacksam! - jag har chans att - tack vare min son - dagligen berika mej - kulturellt - intellektuellt etc - samt dessutom kunna spontant uttrycka mej - känner mej nästan som nån sorts 'författare' - vilket jag naturligtvis ej är - och ej heller någonsin kommer att 'bli' - även om jag redan hösten år 1983 gick en kurs på vuxenskolan för stig göran gustafsson som hade benämningen 'bli författare' - en del blir aldrig någonsin i hela sitt liv något så fint som 'författare' - men jag är iaf en bloggerska - det är något som för mig är - sort of - mer berikande och 'fulfillend'...

Marianne Johansson sa...

dessutom är jag tacksam att ha en sonson - att jag varje dag ovanför datorn kan se in i min sonsons ögon - det underbart vackra - på alla sätt fina fotot - färgfotot - inramat - som jag fick mej tillsänt av min älskade son - fadern till sonsonen - strax före jul förra året...