lördag 10 januari 2015

bli...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

(geworden) - att vad? - att bli? - vaad att bli? - vaad att ha bliivit? - att ha blivit... - vaad? -

Marianne Johansson sa...

'a natural born poet' - ? - 'a natural born poet' = något som - skämtsamt - maja (= maja lundgren) - sort of - på sin blogg 'cronache di maja' - saa (= skrev) om 'moi'...

Marianne Johansson sa...

'bli författare'- så hette hösten år 1983 en kurs - ledd av värmlänningen - född år 1943 - men i göteborg boende - stig göran gustafsson - på 'vuxenskolan' - vilken 'kurs' jag - av rent 'författardrömmaraktigt' intresse - besökte några ggr... - då - den hösten - fyllde jag hur många år? - svar: 41 år! ... - gångna höst - år 2014 - blev jag 72 år! - blev jag något så Fiint som 'Författare' - svaret är: Nej! - jag blev - i stället - d.h. statt dessen - något som brukar benämnas 'bloggare' - that is - sort of - 'enough'! - for 'moi'...

Marianne Johansson sa...

för övrigt kan jag ju - tysk-språk-minded - som jag är - kalla mig 'eine bloggerin'... alltså ej 'eine freie schriftstellerin' - ej heller 'eine lyrikerin' - kanske - t o m - 'eine freie lyrikerin' - men/utan - alltså - statt dessen: 'eine - sort of - freie bloggerin'... så länge jag hu har chansen till att vara detta fiina - som jag - iaf själv - tycker 'fiina' - som att vara 'eine freie bloggerin'... om ej 'eine freie schriftstellerin eller ' eine freie lyrikerin'... jag är en eegen sort - en sort - som jag - iaf själv - tror - inbillar mig - inte liknar någon annan - jag är nästan en aning stolt över detta - som jag tror jag 'äär': 'en eegensinnig bloggare'... - jag använder you tube som mitt alldeles egna universitet! - that's something! - att ägna mej åt akademiska studier har jag aldrig lyckats med! - nu förschöker jag - på mitt egensinniga sätt - att - sort of - kompensera mej... - försöker även - på mitt lilla egensinniga sätt - att hålla alzheimersymptom borta - så gott det nu går... - time will tell - for how long...