måndag 12 januari 2015

männischor...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'männnischor är oolika - dät får man lååv att acceptera!' - så kommer jag ihååg att jag - vid ett speciellt tillfälle - yttrade det - uttryckte det... - uut-tryckte mej... - there are many ways att uut-trycka sej på... - jag tror att mitt sätt - med min speciella staavning - är lite speciellt - lite speciellt uut-märkande för just 'moi'... - är det 'feel' att förchsöka vara lite speciell i sitt uut-trycks-sätt...(?) - är det 'feel' att försöka vara sej själv - med dät som dät - stavnings-egenheten - innebär... - att vara oolika andra - förschööka - somehow - ha en eegen perschoonlig stiil - t ex - staavningsmässigt... är det en mänsklig rättighet? - kanske(?) - ingen tar väl direkt skada av att jag har ett speciellt sätt att uttrycka mej - staavningsmässigt... (?!) (jag meenar nu - 'på gravens rand' mig befinnandes - sort of ...- naturligtvis har jag tidigare i mitt liv - den allra största delen av mitt liv - för att inte säjja 'merparten' av mitt liv - varit mycket noga med att just stava korrekt... men nu 'på gravens rand'- är situationen liksom ein bisschen 'anders'...

Marianne Johansson sa...

i en av de filosofiböcker jag läste under den tid av ca 1 och ett halvt år jag var arbetslös - från maj 1985 till november år 1986- så stod det - bl a - det kommer jag ihåg - något om att acceptera... 'das deutsche wort 'akzeptieren' - 'AKZEPTIEREN' ... man kan - t ex i nuläget - fråga sej ett och annat... - in welcher hinsicht?