söndag 1 februari 2015

något...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

att hitta något... - kanske - även - sort of - 'komma underfund med' något...

Marianne Johansson sa...

i den boken jag skrev lite om här i inlägget innan - dvs boken 'kamrater' - utiven på Tidens Förlag i stockholm - und zwar im jahr 1978 - då hon - tora dahl - var 92 år! - har jag hittat följande:

Marianne Johansson sa...

"jag anser att man är människa endast för så vitt man kommer underfund med något - ser något - förstår något av livet"

Marianne Johansson sa...

detta som jag just citerade står alltså högst upp på sidan 8 i denna bok... det av tora dahl skrivna tar sin början på sidan 7 i boken i fråga - och det rör sig om 'dagbok 1928-1930'... och - närmare bestämt - just det som jag just har läst - och citerat en mening från - '31 juli 1928 på tåget sveg - orsa'...

Marianne Johansson sa...

tora dahl blev 95! och - dvs plus - lite drygt - ett halvt år! - hon blev född den 9 juni år 1886 i stockholm - och hon passed away on january 30 of the year 1982 - i södertälje...