söndag 1 mars 2015

innevarande...

11 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

innevarande år kommer jag - om jag har chans att leva så länge som till den 17 november d.J. - att fylla 73 år!

Marianne Johansson sa...

än så länge är jag bloss 72 år och 3 månader (varav den senaste ju bloss 28 dagar lång) och 1 dag... är jag - månne - sort of - 'mer eller mindre' än just den tid jag har levt? - svar: nej: jag är bara den tid jag har haft förmånen att vara vid liv... that's it! - nothing else!

Marianne Johansson sa...

är en 'human being' - som - by the way - jag - presentationsmässigt - har - blog wise - - 'kategoriserat' mig som - det samma som den tiid - som just denn 'varelsen' - that kind of being - av släktet - sort of - männischa - har förunnats? - alltså blivit 'förunnad' - u.zw. - sort of - Nåååd...

Marianne Johansson sa...

förra året gav han thomas nydahl ut en bok - som man kan läsa en del av publicerat på hans blogg i dag...

Marianne Johansson sa...

eftersom han först den 27 juni år 1952 blev född - så anser jag ej honom vara 'gammal'... han skriver om sej själv 'på gamla dar'...

Marianne Johansson sa...

betr det jag skrev kl 14:29:

Marianne Johansson sa...

wohl - irgendwie - ein bisschen fehlerhaft gerechnet:

Marianne Johansson sa...

den 17 febr - alltså förra måånan (= månaden) - så var min totala levnadslängd 72 år och exakt 3 månader...

Marianne Johansson sa...

igår - den sista februari - 28/2 - så var min totala levnadslängd alltså 72 år + 3 månader + 11 daar ( = dagar)...

Marianne Johansson sa...

idag - som om två timmar går till ända - var alltså längden in frage so viel wie 72 år + 3 månader + 12 dagar...

Marianne Johansson sa...

vad säjjer ej en levnadslängd? - das kann man sich fragen...