onsdag 18 mars 2015

Reihe "Kunst nach 1945": Daniel Richter

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ja daniel richter - hans sätt att vara - hans sätt att tala - prata - tilltalar mej.... men hans konst - so ein schreck!

Marianne Johansson sa...

emil nolde är - var - en konstnär som jag - liksom daniel richter - uppskattar... i går förde jag över något till min blogg 'keinerlei' - där daniel richter - på engelska språket - berättar om vad han anser om emil nolde och hans konst...

Marianne Johansson sa...

although samma jahrgang - nämlich jahrgang -62 - d.h. geburtsjahr 1962 - som konstnärinnan fru birger schlaug - så kan jag ej tänka mig två stycken - sinsemellan - mer olika konstnärer än dessa två - mig 20 år yngre - konstnärer...

Marianne Johansson sa...

ich habe - in der tat - gar keine schwierigkeiten zu verstehen - was er sagt...