fredag 6 mars 2015

Sven-Bertil Taube om arvet efter pappa Evert - Malou Efter tio (TV4)

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

i en klass för sej - i en alldeles eegen klass - för sejj...

Marianne Johansson sa...

jag tror att denne taube är 8 år äldre än 'moi'... han ut-tyckte sig - bl a - sålunda: 'det talade ordets tempel' - syftande på dramaten i sthlm - i vars elevskola han visst en gång i tiden själv gått... att han förschtått att själva uu-talet av ord - betooningen - kan ha en viss betydelse - det tror jag han har förstått... 'exekutöör' var ett annat ord han sade... ja att han är en 'exekutöör'! - det har jag förstått - och det har han nog även själv förstått... vad är jag? - ingen! - ingenting! men... nevertheless... jag är en insammlare av mått av en massa jag hittar - alltså till allra största delen på you tube... en insammlare av innehåll till bloggen - mina två bloggar - som - by the way - ingen öht läser - eller tar del av - t ex även via lyssnande - öht - det har jag förschtått - men: who cares(?)... - jag gör det ju för min egen glädjes skulle - innan graaven...