onsdag 11 mars 2015

yrkar...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ett ord fastnade hos mej...

Marianne Johansson sa...

ja menar: jag har nyss läst det maja - i 'cronache die maja'-bloggen - idag - kommentarsmässigt - skrivit...

Marianne Johansson sa...

det var en massa ord... - ett enda av dessa alla ord fastnade alltså hos 'moi' - und zwar: 'yrkar'...

Marianne Johansson sa...

(har 'yrkar' något med 'orkar' att jööra? - wohl kaum...)

Marianne Johansson sa...

übrigens: 'y' och 'o' är - så som iaf jag upplever det - två stycken viktiga bokstäver...

Marianne Johansson sa...

det är nämligen så att jag sen några år tillbaks har 'you tube' som mitt universitet... detta universitet har alltså initialt dessa två bokstäver 'y' och 'o'... eftersom - lately - 'jooooo tjooooob' betyder så mycket för lilla 'moi' för att liksom berika mig och upplysa mig - och liksom rent allmänt bilda mej... just därrför... ja jag är en renässansmännischa - så som ann heberlein - om sin käresta man - den senaste - uttryckt det - sort of erkännande och berömmande... jag har alltså ej någon som helst akademisk examen - en brist - somehow - kanske kan tyckas... men åtminstone ann heberlein tycks - trots sina höga akademiska teologiska och filosofiska examen - uppskatta en mänsklig varelse som ej presterat något akadeemiskt... heeder åt henne... man vill känna sig ha ett männischovärde även om man ej lyckats med konststycket att ta sej in i den akademiska världen... jag har iaf vaarit inskriven vid gu... och i januari år 1986 lyckades jag av lektor dieter krohn få vg i översättningsprovet - dvs tyska har jag genom åren - då jag arbetat som korrespondent på kontor - med tyska som huvudspråk - förvärvat viss kunskap i... men ebndast mycket ringa tid har jag i mitt liv vistats i tyskland... men jag kan utan problem ta del av det som t ex richard david precht säjjer... although han pratar ganska så snabbt...