lördag 4 april 2015

Åke Smedberg - Albert Bonniers Förlag

Åke Smedberg - Albert Bonniers Förlag

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

färrjjerna... färrjjerna... bonnier pocket 'hässja' - tryckt år 2003 - - en bok som jag - antagligen år 2007 eller år 2008 kom över så gott som gratis på västra frölunda bibliotek - 'utgallrad' - har jag nu framför mej... omslaget - färjjerna i konstverket - om producenten av färrjjerna - konstverket - omslaget - är åke smedbergs lillasyster kit alexi - ja i så fall: berömm - något annat kan jag ej jee denna männischa som har producerat dessa färrjjer... - alltså en landsbygds färrjjer...

Marianne Johansson sa...

jag har ej läst boken - jag är ej en läsande varelse... på framsidan av boken står "det är kort sagt en riktig bok" /mikael van reis - göteborgs-posten...

Marianne Johansson sa...

åke smedberg är yngre än 'moi' - eftersom han blev född först den 28 juni år 1948 - med jag redan hade blivit född den 17 november år 1942...