söndag 19 april 2015

gående...

15 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

pågående = ett ord som jag såg i björn kohlströms senaste inlägg på sin blogg 'bernur'...

Marianne Johansson sa...

gå - gående - föregående - föregångare...

Marianne Johansson sa...

gångart - en gång art - eine art - sort of - des gehens...

Marianne Johansson sa...

was geht? - vad går? - vad går an?

Marianne Johansson sa...

vad angår? - vad angår - evtl. - ej?

Marianne Johansson sa...

en form... - en - sort of - konstform... - könnte man - evtl. - u.U. - kalla detta jag - av lust - håller på med ... - som eine art von Kunst?

Marianne Johansson sa...

i min ungdom - noch being a teen ager - hade jag - bl a - inre drömmar om att - kanske - kunna bli konstnär...

Marianne Johansson sa...

är detta jag nu - sen några år - håller på med: eine art von konstnärsdröm som 'går i uppfyllelse'?

Marianne Johansson sa...

'detta' är alltså 'just detta' - och inget annat... min blogg aktivitet via you tube... - you tube being my university...

Marianne Johansson sa...

('ingående' - 'utgående' är andra - dvs ytterligare - ord... - alltså förutom 'gående' och 'pågående' - som jag inledningsvis nämnde...)

Marianne Johansson sa...

wohl kaum...

Marianne Johansson sa...

noch bin ich - in der tat - levande! - min syster - sen den 29 april år 2014 - jedoch nicht! - min förstfödde son - sen den 30 november år 2006 - jedoch nicht! - min moder - sen den 2 mars år 1975 - jedoch nicht... - min fader - sen den 21 augusti år 1972 - jedoch nicht...

Marianne Johansson sa...

jag lever noch! - noch diesen tag!

Marianne Johansson sa...

wie lange noch?

Marianne Johansson sa...

ich weiss nicht!