fredag 3 april 2015

innjiivannde...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

innjiivannde... - vad är 'innjiivande'? - vad är 'respektingivande'? - är 'moi' respektingivande? - förschööker 'moi' - somehow or other - att vaara 'respektinnjiivande'? - ja 'moi' - dvs lilla jag - förschööker - åtminstone mitunter - att förmå andra att inse att jag - somehow or other - alltså även 'moi' - lilla jag! - kanske - evtl. - u.U. - könnte vara 'värd'? det som - mitunter - kan gå under benämningen 'respekt'...

Marianne Johansson sa...

komm att tängka på ordet 'värd' i ett visst sammanhang - i ett visst ordsammansättningssammanhang... min far var - förutom i hela 50 år fabriksarbetare - tändsticksfabriken i lidköping - även - tillika - hyresvärd - und zwar av - i - fastigheten - huset - alehagsgatan 7 i lidköping - wo ich also hela min uppväxt hadde...

Marianne Johansson sa...

kan man ha respekt för en sånn typ som staavar så respektlöst?

Marianne Johansson sa...

bin ich etwa künstlerisch begabt?

Marianne Johansson sa...

bin ich etwa künstlerisch begabt?

Marianne Johansson sa...

när jag tagit studenten - på latinlinjens halvklassiska gren - den 12 maj år 1962 - visst jag ej vad jag skulle bli... jag gick därför till arbetsförmedlingen och dess yrkesrådgivare - fru månsson - som gav mig rådet att gå en kontorskurs... jag gjorde så... men ejänntligen så hade jag ju drömmar om att bli skådespelare - eller konstnär eller journalist... kanske att dessa mina intressen nu på något sätt 'röjer sig' i dessa mina båda bloggar som jag - glücklicherweise - nunmehr - på gravens rand - har till mitt förfogande - tack vare mitt google!! konto och mitt you tube! konto - dessa mina två konton jeer mig o-uttömmliga möjligheter och får mig att känna att jag har tillgång till ett universitet helt efter min egen smak - och helt efter mina egna speciella känslomässiga vaal...