lördag 4 april 2015

jeennuuiint...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jeenuuiint... - und zwar billdad... - det omdömmet har björn kohlström - född år 1967 - gett thomas nydahl - född år 1952...

Marianne Johansson sa...

ja jag läser hans - thomas nydahls - blogg varje dag - och jag har förstått att han själv anser sig vara jeenuuiint billdad - och nu har han fått detta bekräftat av ingen mindre än björn kohlström - på dennes blogg 'bernur'...

Marianne Johansson sa...

själv är jag totalt obeläst och totalt oberest - och skulle därför aldrig någonsin kunna inbilla mig att vara bildad - vare sig lindrigt eller djupt... oolika har oolika förutsättningar - that's it!

Marianne Johansson sa...

att jag - dessutom - tydligen - ej har förutsättningar att staava rätt!
- baara en sånn saak!

Marianne Johansson sa...

men jag har ju heller aldrig i mitt liv - som - by the way - startade 10 år innan hans - thomas nydahls - liv startade - ansträngt mej för att vara detta fina som kallas 'författare'... inte ens en obildad författare har jag försökt anstränga mej att vara eller bli... men åtminstone hösten år 1983 hade jag nog innerst inne drömmar om att kanske bli om ej författare så åtminstone kanske en fri poet - som den fria spirit jag är... - och antagligen redan då ansåg mig själv vara... jag gick några gånger på en kurs som hette 'bli författare' och jag skickade in mina poetiska alster till författarförlaget - men jag fick inget svar öht! - nu har jag mina bloggar som ger mig möjlighet att uut-trycka mig precis hur som helst - efter eget tycke - vad mer kan jag önska mig? - inget meer!