måndag 13 april 2015

kommna...

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

kommna... - und zwar ord... - rätt... - 'rätt för sejj'... - vad - sort of - måste man? - man muss - unter umständen - jööra dät som - u.U. = unter umständen - kallas 'rätt för sejj'...

Marianne Johansson sa...

en del pååstår att man måsste - åtminnstone som vuxen - jööra rätt för sejj... - dvs - somehow or other - 'försörrjja sejj'...

Marianne Johansson sa...

har jag 'försörrjt mej själv'? - i mitt liv? - ja - ända till jag - av egen fri vilja! - valde att - såsom 61-åring - 'slippa slita för brödfödan': jag bleev den 1 februari år 2004 däät som tidigare gick under benämningen sjukpensionär - men som då - vid den tidpunkten - februari år 2004 - fått benämningen 'uppbärare av sjukersättning'... - tidigare - från november år 2002 - då jag var nyss fyllda 60 år - hade jag under drygt 1 år varit 'uppbärare av sjukpenning'...

Marianne Johansson sa...

PS: fåår jaag - 'med ållderns rätt'- vara i freed - och 'råå mej själlv' - så - dåå - mår jag braa... respekt - att bli visad Respekt - betyder - as a matter of fact - meer för mig än någonting annat!

Marianne Johansson sa...

en tiidsfråga - det är däåt liivet - det kvaarvarande - innan graavtillvaaron - ÄÄR! (livet är en tidsfråga - enkelt ut-tryckt...)- ett havandeskap kan även livet liknas vid - alltså ett tidshavandeskap - a gravity with Time...

Marianne Johansson sa...

Jag ÄÄR!... sort of: immer noch! = a Fact!

Marianne Johansson sa...

om någon nu skulle - sort of - reagera på min dåliga förmåga att stava rätt... så må dät vara hänt! - i don't care! (feelstaavningarna är faktiskt meedveetna!)