söndag 13 mars 2016

Karl-Erik Welin in memoriam - The Genarp Concerto 2014-06-25 - Complete!

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

thomas nydahl har detta på sin blogg...

Marianne Johansson sa...

once upon a time - in stockholm - the year 1963... då arbetade både han - karl-erik welin - och lilla 'moi' på sveriges radios musikavdelning - i huvudstaden stockholm... - man kunde ju ej annat än att bli förälskad i en sådan extra ordinär person... (han var producent - lilla 'moi' var en vik sekr...) (- en midsommarafton - var det 1987? - så åkte han med mej i spårvagnen - 1:an! - jag som förare! - från brunnsparken till prinsgatan...) (det var alltså sommaren år 1963 - och jag pendlade varje dag från uppsala - där jag då bodde - till sommarvikariatet på sveriges radios musikavdelning...(när han i brunnsparken gick på i framdörrarna och frågade mej vad det kostade - alltså att åka med mej till prinsgatan - så vet jag ej om han kände igen mej... men jag kände igen honom redan när jag stannade vagnen i brunnsparken och såg nonom stå intill ett stort parkträd där - med ett musikinstument med sej - en bärbar orgel - key board... - sedan när han betalat för de två kupongerna måste han ha ställt sej precis bakom mej för jag kunde ej sehonom i backspegeln... men jag kommer ihåg att jag ansträngde mej extra mycket att ropa ut alla hållplatserna med en tydlig och musikalisk röst...

Marianne Johansson sa...

jag kommer ihåg hur han på hpl prinsgatan stod och smålog åt mig när jag med ett pling startade vagnen för att åka iväg från just den platsen vidare i riktning mot linnéplatsen... (men om han månne kände igen mig från den sommaren år 1963... ingen aning!)

Marianne Johansson sa...

apropå ordet 'prins' - en - sort of - 'drömprins' var han ju en gång i tiden - for lilla 'moi' -
en total oskuld! - för mycket mycket längesen!