måndag 3 juli 2017

Gäst: Ann Heberlein - Om åsiktskorridoren



1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

jag råkade snappa upp namnet hanna fahl - hon - hanna fahl - är det yngsta barnet av totalt fyra barn - som inger fahl fick tillsammans med läkaren hans fahl... inger fahl hette johansson under sin uppväxt och bodde på stakegatan 11 - och jag på alehagsgatan 7 - i lidköping - dessa båda hus låg intill varandra - och emellanåt under barndomen så lekte inger och jag med varandra - hon född år 1943 - jag född år 1942... johansson var - och är - ett mycket vanligt efternamn i sverige - hon och jag är alltså ej på något sätt släkt med varandra... både jag o inger bodde i en etta med respektive föräldrar - 41 kvadratmeter... det var 'hallen' som var mitt respektive ingers egna rum... kalle johansson hette fastighetsägaren av det hus där inger och hennes mor o far bodde... axel johansson hette min far som även var fastighetsägare av huset där vi bodde... själv har jag ej - som inger - fött inalles fyra barn - i mitt fall blev det två barn - två söner - som jag födde - med stig kihlström som far... leider: det förstfödda barnet levde ej längre än till den 30 november år 2006 - född hade han blivit den 21 januari år 1979...