tisdag 26 april 2011

Blåmesen

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

denne herre som talar här - informerar här - kommer jag just nu inte ihåg namnet på - men jag vet att han ej längre finns i livet - kroppsligen - sen kanske något halvår sen eller ngt sånt - jag vet att han betraktades som - betraktas som en poet - dock har jag ej upptäckt honom - lärt mej att uppskatta honom - han kommer visst - var visst från och bodde visst i dalarna - det kanske kan förklara ett och annat - jag är ej född - uppvuxen i dalarna - hans röst tilltalar mej inte speciellt - jag vet inte varför - förlåt - jag säger bara vad jag rent spontant känner - så emellertid känner jag oxå när jag hör min egen röst! - den tilltalar mej definitivt ej! - men jag har iaf förstått att han - liksom jag - tycker om denna underbara lilla fågel - jag blir lika glad varje gång jag får se den - och höra den - här i min omgivning - i det s k verkliga livet...PS: - nu kom jag på namnet: bengt emil johnson - har just slagit upp honom i min utmärkta bok "Författaren själv"...