fredag 22 april 2011

Canon In D Major (Piano)

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

detta tilltalar mej - detta går lagom långsamt - för mej lagom långsamt och höstens färger tilltalar mej - hösten är - faktiskt - mer min årstid än våren - that's a fact!

Marianne Johansson sa...

music by: "pachelbel johann - född 1653 - död 1706 - tysk organist - en av tysklands främsta tonsättare före bach" - detta enligt bonniers folklexikon IV - tryckt i stockholm år 1954 - dessa 5 lexikon inbundna i äkta läder och med grått linne - som jag tror iaf att det är - fick jag av min far när jag gick i realen - som jag gjorde i 4 år från 1955 till 1959 - då en försäljare satt inne i storarummet hemma i vår tvåa på 41 kvm och övertalade min far om vikten av att ha ett sådant uppslagsverk i hemmet - speciellt med en dotter som gick i realen - jag har fortfarande glädje av dessa högkvalitativa verk i äkta läder - som står över min dator på hyllan där - lätt åtkomliga - och som påminner mej om min faders goda avsikt för mej att få lära mej ett och annat - att kunna slå upp och få kunskap...

Marianne Johansson sa...

rättelse - vi bodde i en etta om 41 kvm - jag bodde i hallen som nästan kunde bli betraktad som ett eget rum... - nyss skrev jag förutom detta en hel del annat om vilka som bodde i huset - min faders hus - reminiscenser från det förflutna - men när jag skulle publicera det stod det från blogger "vi kan inte fullborda din begäran" ????!! - varför? - nu orkar jag inte skriva det igen...

Marianne Johansson sa...

när jag nu sitter och tittar på dessa fina högkvalitativa lexikon i äkta läder precis över min dator - så upptäcker jag varför jag tycker att kvaliteten är så hög förutom det äka bruna - svinlädret? - så är ju allt som står skrivet på 'gaveln' vad det nu heter på korrekt språk - det som syns utåt när böckerna står i en bokhylla - alla dessa bokstäver är ju i GULD! - lyser fortfarande i GULD - speciellt när jag har min belysning som är tänkt att vara belysning på min datorskärm men som faktiskt mer och närmare mer belyser guldet på detta äkta läder...