onsdag 27 april 2011

har som hastigast...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

one of his favourites - as far as I can understad - is Carl Bildt - who do I mean? - I mean the great poet - scholar and former professor of university of texas - usa - lars gustafsson - som f ö fyller 75 år den 17 maj - alltså igår om exakt 3 veckor - vad var det jag nu ville säga - jo att jag som hastigast - återigen - ögnat igenom det han - på sin blogg - skrivit om sin älskade tomas tranströmer - och att jag denna gång vid genomögnandet fäste mig vid att han poängterade att Carl Bildt tydligen är någon han högaktar - vet inte om det var det ordet just han använde men ngt ditåt var det ... jag kan inte säga att jag kan sympatisera med Carl Bildt - för det första hans skorrande sätt att tala - hans sätt att vara öht - med den sociala bakgrunden han har - det är ngt som definitivt ej stämmer med mej som person och männscha... - att jag oxå - mer än gärna - lyssnar på en sån männscha som noam chomsky - säger väl oxå en del om mej som männscha... (jag vet inte - men det skulle inte förvåna mej om lars gustafsson - den store poeten - kanske inte lyssnar med s å stor förtjusning på noam chomsky som jag gör...)

Marianne Johansson sa...

både birger schlaug och maja lundgren och 'moi' har uttryckt sig - blog wise - vad gäller carl bildt... vi har alla tre uttryckt vad vi anser om carl bildt - han som är sveriges utrikesminister... han som flyger och flänger 'en masse'... - jag läser varje dag hans blogg - 'alla dessa dagar'... men förutom av det han säger på sin blogg - så tar jag alltså del av vad som sägs på t ex RT... (han - carl bildt - anser sig själv vara oerhört viktig!!!)(man kan undra vilken diagnos en psykiater skulle kunna ge en sådan person som han...)